Igår hölls en föreningsträff i Skövde där NVG och RF Sisu bjudit in föreningarna från zon Norr och Öst. Det var ett trevligt gäng som kom, det blev bra diskussioner och vi åt smörgåstårta tillsammans. Jag tror att de gick därifrån med lite nya tankar. Vi saknade dock många föreningar och hoppas på bättre uppslutning vid nästa träff.
När vi gick in i andra hälften av 1970‑talet var bordtennisens ställning i Sverige och världen framstående. Det senaste decenniets framgångar hade placerat Sverige i världstoppen. Under åren 1976–1985 kom [Läs mer]
Efter närmare 80 år i tryckt form tar tidningen Pingis nu nästa steg och blir helt digital. Svenska Bordtennisförbundets tidning började ges ut 1947 under namnet Svensk Bordtennis. År 1966 [Läs mer]
Den 26 juni till 5 juli går United States Smash av stapeln. Vi har sex svenska spelare med i startfältet, när stora delar av världseliten är på plats i Los Angeles [Läs mer]
Under helgen väntar säsongens sista nationella mästerskap när Para-SM gör entré på SM-veckan i Karlstad. Under två dagar kommer spelarna göra upp om medaljerna i Sundsta Sporthall. Snart är det [Läs mer]
Under midsommarhelgen hade vi åtta svenska spelare på plats i Cluj-Napoca, Rumänien, för U21-EM. Spelarna fick många bra matcher och erfarenheter med sig, men några riktigt framskjutna placeringar uteblev denna [Läs mer]
